dinsdag 16 september 2014

Mijn strijd tegen de kilo's

Ruim 3 jaar geleden was ik het zat om zo dik te zijn... ik ben best lang 1.87, maar woog 132 kg en dat is hoe lang je ook mag wezen gewoon echt te veel. Ik besloot toen om mijn levensstijl aan te passen... Geen frisdrank, minder suiker, ipv chips een rijstwafel, meer groente en fruit en jawel de eerste kilo's gingen eraf, daarnaast moest ik natuurlijk meer gaan bewegen, ivm rug en knieklachten en het feit dat ik al jaren niet had gesport wilde ik toch echt rustig beginnen. dus begon ik met stevig doorwandelen in de natuur. uit eindelijk viel ik toen af tot 108 kg en toen bleef het zo hangen.... Een paar maanden geleden heb ik toen toch maar de stoute schoenen aangedaan en ben de sportschool in gegaan... en jawel het zakte af tot 103 en bleef daarna weer stil staan. Daarna toch nog eens kritish gekeken naar mijn eetpatroon en ook daar heb ik in combinatie met mijn depressie wat aan veranderd. Nu weeg ik nog maar 95 kg en moet afzakken tot 87 om voor mijn lengte een gezond gewicht te hebben.... nog maar 7 kg te gaan en ben dus al 37 kg afgevallen op eigen kracht.

Wat eet ik wel??

Iedere ochtend start ik met een bordje havermout met melk en honing en daarnaast een bakje groene thee met honing en een glas met supradyn forte( de laatste jaren heb ik echt te weinig vitamines binnen gekregen dus die hoop ik zo weer een beetje op peil te krijgen)

Daarnaast mag ik:
Kaas
(Rund)Vlees
Kip
Ei
Banaan
Noten en zaden ( vooral amandel en pecannoten)
Peulvruchten
Zilvervliesrijst
Bruin brood
fruit
boter en olijfolie
Vette vis

Ik probeer witbrood, suiker en witte rijst te vermijden

En geen Alcohol, Cola of andere frisdrank, koffie, zwarte thee, zoetstoffen en GEEN STRESS!!!
Daarnaast zorgen voor ontspanning en bij voorkeur in de zon :)
En wees lief voor jezelf... je mag best zondigen maar met mate ;)
Dit dieet zorgt ervoor dat ik behalve dat ik mezelf goed voel ik ook lekker verder afval.
Sla geen maaltijden over en zorg voor tussendoortjes zoals banaan

Mocht een van jullie dit dieet ook uitproberen laat me vooral weten hoe het bij jou uitpakt. Ik ben geen diĆ«tist  maar heb dit wel zorgvuldig uitgezocht.

groetjes Brigitte

Geen opmerkingen: